maandag 13 mei 2013

Weer weg geweest

Wij zijn opnieuw een aantal daagjes weg geweest. Naar Ameland waren we uitgenodigd door mijn ouders die eerder dit jaar 40 jaar getrouwd waren. Nu zijn we naar België geweest. Naar het plaatsje Bonnerue bij Houffalize. Mijn man is een groot Mountainbike fan. De fietsclub waar hij lid van is (en waar hij met een stel anderen ook les geeft aan de MTB-tak), ging daar 3 dagen heen. Wij zijn met het gezin geweest en zijn woensdag al vertrokken.

Wat zaten we in een prachtig huis! Het is natuurlijk altijd afwachten waar je terecht komt, maar dit overtrof alle verwachtingen. Het huis was super-compleet en groot, en de ligging..... onbeschrijfelijk. We hadden een uitzicht over de bergen, ik denk dat we wel 20 km ver konden kijken....





Het dorpje zelf was niet veel. Er stonden een aantal boerderijen, en de herberg waar de fietsclub verbleef. Er was geen winkeltje oid, daarvoor moest je echt naar een grotere plaats. Maar dat was voor ons geen bezwaar.
Ik heb heerlijk zitten haken op "mijn" plekje, alleen werd ik steeds afgeleid door het mooie uitzicht.


We zijn op de eerste dag gelijk naar de VVV gegaan, om daar een kaart te kopen van de omgeving, en wat ideetjes op te doen over de omgeving. De tip om direct naar een VVV te gaan kregen we eens, en dat doen we nu altijd. Zij hebben vaak leuke dingen die je zelf niet snel zou ontdekken. En een goede kaart is ook altijd handig.


We hebben heerlijk gewandeld, zelfs rotsen/bergen "beklommen". Overal kwam je de rivier de Ourthe tegen. De kids vonden het geweldig om daar stenen en takjes in te gooien. Die stenen plonzen zo mooi! En leuk om te zien hoe snel die takjes mee gevoerd worden door de stroming.


We zijn naar Houtopia geweest, toen papa aan het fietsen was. Dit was een klein, maar heel leuk gebeuren, waar je bewust werd gemaakt van allerlei zaken. Of ze er veel geleerd hebben weet ik niet, maar ze hebben wel genoten. Je kon op een fiets een traject naar school afleggen, en moest dan onderweg oppassen voor allerlei gevaren.


Ook stonden er 2 nep motoren waarmee de kids ook weer een parcours af moesten leggen. Verder nog allerlei klimdingen  enzo.



We gingen naar een wildpark, waar ik een kleine aantekening van zag staan in een foldertje. Ik kon niet goed inschatten wat we er van moesten verwachten. Eerst naar het juiste plaatsje gereden. Daar zagen we al snel een bordje met een hert erop, dus dat moest het zijn. Maar.... we reden een vakantieparkje op. Wij zoeken en zoeken. Uiteindelijk zag ik ergens tussen bomen door een hert! En ja hoor, er stond een hek om heen, en daar mocht je door. Er liepen een aantal grotere en kleine herten, verder niet. Maar de kinderen genoten er weer van. 1 hertje konden ze gewoon aaien. Daarna nog even in het speeltuintje op het park, dus de ochtend was weer geslaagd!



's Middags was het weer wat twijfelachtig. In de verte trokken er steeds regenbuien langs, maar bij ons was het nog droog. Toch maar gaan wandelen. Ik had een stukje van een route uitgezocht, ongeveer een uurtje (hoopte ik).


Het werd een heel avontuur! We zouden door het bos afdalen naar de Ourthe, en dan via een ander pad weer terug naar het huisje. Maar 's nachts had het behoorlijk geregend, en dat was te merken. Ook kregen wij flinke buien over ons heen. Op een gegeven moment was het pad zo slecht en heel stijl, dat J. onderuit ging. Helemaal onder de modder. Maar toen we de Ourthe hadden bereikt was dat snel weer vergeten. Weer heerlijk met stenen gegooid!
Toen de terugweg. Eerst een stukje verharde weg, en daarna weer het bos in. Maar waar we het bos in moesten was spontaan een moddergeul ontstaan, waar we echt niet door konden op onze gewone schoenen. Misschien met lieslaarzen, maar die hadden we toevallig niet meegenomen. Dus maar verder over de weg. Iets verder zag ik een ander pad, wat er beter uitzag. Volgens mijn superinzicht(.....)  kwamen we via dat pad ook weer op de juiste route. Gelukkig klopte dat.... En regenen deed het ondertussen, maar we hebben het maar als een groot avontuur beschouwd. Bij terugkomst in het huisje heerlijk in bad en onder de douche, en we waren weer opgewarmd en schoon!

En nu zijn we weer heerlijk thuis. Het gewone leven gaat weer door. De kids zijn weer naar school en ik heb een heleboel was te doen. En natuurlijk een heleboel blogs bij lezen....

13 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om er even helemaal tussenuit te kunnen zijn! Je hebt leuke dingen gedaan met de kids zeg en wat bijzonder dat dat hertje zo tam was. En oh, dat avontuur... niks voor mij maar ja voor de kids zou ik me -ook- groot houden haha! Je hebt in iedergeval genoeg meegemaakt en weer leuke verhalen te vertellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou helemaal leuk dus en er lekker even tussenuit geweest, was ik ook van plan het laatste weekend maar het slechte weer gooide roet in het eten (ik hou niet van slecht weer op de camping met een camper) dus uiteindelijk niet gegaan, verkeerde weekend gekozen maar geeft niet heb wel veel geknutseld in de vakantie.
    groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heerlijk verslag meid, ik heb even mee genoten met je ! fijn dat je er weer bent xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is daar zo mooi in die omgeving! Wij, vrienlief en ik zijn daar al meerdere malen geweest. Elke keer is het weer genieten! Krijg nu ook vreselijk de kriebels! Mooi verslag, heb even mee genoten hoor!

    LIefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er daar prachtig uit. Mooie foto's. Volgens mij wel voor herhaling vatbaar.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuk vakantie verslag ! alsof ik er zelf bij was :-)
    veel leuke dingen gedaan zeg . en veel wasgoed nu..
    tja ach gelukkig hoeven we het niet meer met de stamper te doen hihi

    succes
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. klinkt als een heerlijk uitje, mooie foto's zijn gemaakt hier kun je lekker weer even op teren

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoooooooooo...heb jij even een paar geweldige dagen gehad! En inderdaad...wat een waanzinnig uitzicht had je joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke vakantie!! En wat een mooie omgeving!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat we mee mogen genieten van jullie heerlijke avontuur, je hebt het fijn geahd en nu de was nog weg, alles nat en modder!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat was genieten, fijn zeg!
    Wat kunnen jullie terug kijken op een heerlijke meivakantie 2013, en wij genieten ervan mee.
    Bedankt voor je mooie verslag!

    Groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat leuk zeg! Begrijpelijk dat jullie genoten hebben en dan zo'n uitzicht, echt gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker zeg, een paar dagen er tussen uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat, ik zal het met plezier lezen :-)