donderdag 29 januari 2015

Waar blijft de tijd?

Ik kijk wanneer ik mijn laatste bericht heb geschreven. Dit blijkt 14-4-2014 te zijn. Nog even en dat is al een jaar geleden. Waar blijft de tijd? En wat heb ik in die tijd gedaan? In ieder geval wel heel veel blogs gelezen.....

Handwerken doe ik helemaal niet meer. Ik kon geen inspiratie vinden. Eerst dacht ik dat ik het in de winter wel weer zou doen, maar het komt er nog steeds niet van.

Kokkerellen doe ik nog wel. Toevallig deze week weer van alles gemaakt. Twee verschillende soorten muesli repen. De eerste had ik niet alle ingrediënten voor, en ik vergat ook nog wat, dus die werd wel erg zoet, vanwege te veel honing in verhouding (wel lekker). De tweede was heel anders, en leek in eerste instantie mislukt. Ik kon er geen repen van snijden en hij leek erg zacht. Dus ik heb het baksel in een tupperware doosje gedaan, beetje verkruimelt en in ongelijke brokken. Maar toen het was afgekoeld was het een heerlijk knapperige muesli reep/koek geworden. De volgende keer zet ik de oven ietsje lager, hij was net iets te bruin geworden.
Hier volgt het recept, het is samengesteld uit verschillende recepten die ik op internet tegenkwam. Oven voorverwarmen op 180 graden (ik had nu 195, was  bij mij te heet)
Ingrediënten:

  • 130 gram havervlokken
  • 60 gram zaden en pitten (ik had hennepzaad, zonnebloempitten, pompoenpitten, lijnzaad)
  • 40 gram rozijnen
  • 40 gram gedroogde abrikozen, in kleine stukjes gesneden
  • 1 eetlepel kaneel
  • scheutje citroensap
  • 70 gram honing
  • 2 eetlepels water
  • 2 eetlepels kokosolie
De laatste 3 verwarmen in een pan en goed roeren tot het 1 mengsel wordt. Hoeft niet te koken!!
De overige ingrediënten toevoegen, goed mengen.
Alles in een bakblik wat je bekleed hebt met bakpapier doen. Goed aandrukken zodat het een compacte laag wordt van ongeveer 1 cm dik.
25 minuten in de oven (misschien iets korter). Moet licht bruin worden, zeker niet te donker!
Uit de oven halen en in repen snijden (dat lukte bij mij niet). Je kunt hem ook heel laten en er steeds een stukje afbreken.
Een echte aanrader! Het vult wel.

Ik zal proberen weer wat vaker op mijn blog te schrijven. Ik heb nog genoeg te vertellen; onder andere over de biologische groentetassen die we hebben gehad en verschillende gerechten die daar uit voort kwamen. Onze zomervakantie wat een bijzonder verhaal was. Mijn sportieve belevenissen (ik ben ondertussen begonnen met MTB-en en ik loop zelfs af en toe hard).
Tot Blogs!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat, ik zal het met plezier lezen :-)