donderdag 6 februari 2014

CAL week 4 en 5

Oeps, ik liep al achter. Van alles aan mijn hoofd en te doen, en ineens was er alweer een week voorbij. Gisteren een inhaalslag proberen te maken. Met mijn katoenen kleine dekentje ben ik weer bij. Met mijn eigen hoop ik morgen weer op schema te liggen. En die voor dochterlief hobbelt er achteraan. Maar dat vind ik niet zo erg. Het is bijna schoolvakantie, en ik merk dat de kids het erg gezellig vinden als moeders zit te haken. Ondertussen een beetje kletsen. Dus dan loop ik de laatste wel weer in (hoop ik).
Dus nu snel een fotootje van mijn stand tot nu toe. Hopelijk morgen of overmorgen weer een foto....


Ik hoorde trouwens hele wisselende verhalen over het wheel. Het viel mij alles mee, gewoon domweg gedaan wat er op het patroon stond, en alles kwam goed uit! Ik heb de eerste en laatste toer met 0,5 grotere naald gehaakt. De 2 middelste toeren met nog weer 0,5 grotere naald. Dat laatste was achteraf niet echt nodig geweest. Maar ik ben best tevreden. Ik vind alleen de toer daarna (fel roze) wat rommelig, maar dat komt omdat je dan weer op de juiste steken moet uitkomen, wat ook in één keer lukte!

Ik heb afgelopen weekend ook nog een heerlijke lichte kwarktaart gemaakt. Ik wil hem dit weekend weer maken, dan zal ik ook daar een foto van maken met een link naar het recept.

3 opmerkingen:

  1. Dat 'rommelige' lijkt maar zo.. kijk eens bij je bovenste deken daar is de gele toer net zo 'rommelig' als de fel roze bij de onderste deken... Dus eigenlijk ontstaat er wel een soort van symmetrie. Dat valt bij je onderste de onderste deken niet zo op omdat je daar gemêleerd garen hebt gebruikt. Maar in wezen komt het op hetzelfde neer....
    Tenminste, dat is zo ik er tegenaan kijk.
    Zal bij mijn eigen deken nog eens spieken of het bij mij ook zo is...
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het rommelige wel meevallen. Bij mij zie je de overgang ook. Het ziet er goed uit. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent verder dan ik en ik heb maar een deken hihi. Mijn deken is net zo ver als jou grote deken. Hopelijk kan ik het weekend hier ook weer wat verder mee komen. Ik snap ook goed wat jij zegt over die rij na het wiel. Persoonlijk vind ik dat ook een beetje, maar misschien komt dat omdat we van netjes houden ??? Ik zal het al in de voorbeeld deken en dacht toen ook al zonde maar ja ik denk ook dat er niets aan te doen is en volgens mij als de hele deken af is zie je er niets meer van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat, ik zal het met plezier lezen :-)